Saturday 2 March 2013

pengalaman mendewasakan diri

Assalamualaikum..
da lame rasanye aku tak update blog...
okey, tujuan aku tulis ni pon sebab nak share sikit pe yang aku rase bole share la.. 
sebab tak semua perkara dalam hidup ni kte bole share kan.. 
semua orang tak pernah lari dari buat silap kan, aku pon antare insan yang pernah buat salah.. pada asalnye aku rase pe yang aku buat betul, aku rase yakin je.. lame2 aku terase aku memang da pilih jalan yang salah.. tiap malam aku akan terpikir ape la nasib aku kalau mase aku buat salah dulu aku tak sempat nak bertaubat..aku mula terpikir dosa2 aku.. aku jadi serba salah dengan semua orang, jadi tiap2 hari aku belajar cara nak ikhlas kan hati untuk memaafkan kesalahan orang lain.. aku mula belajar untuk meminta maaf.. aku tau setiap orang ade tanggungjawab iaitu memohon maaf, jadi lau da minta maaf tanggungjawab aku da selesai, antara die maafkan atau tak tu terletak pada diri die..  
aku mula nak jauhkan diri dengan insan yang aku sayang, tapi aku tau aku tak mampu.. tiap2 hari gak aku pikir mcm mana aku nak jelaskan kat die..alhamdulilah, bile aku terangkan akt die, die terime dengan hati terbuka.. aku bersyukur sangat, jadi sekarang ni kami sedang berusaha untuk seling ingat mengingati, dan sama2 berusaha untuk berubah kepada yang lebih baik.. aku bersyukur sebab aku belum tersasar jauh dan aku masih di beri peluang untuk berubah.. aku berharap agar perubahan aku ini bukan untuk seketika, tapi untuk selamanya.. jadi dengan ini aku mengharapkan agar sesiapa yang membaca blog ini dapat mendoakan aku agar di tetapkan iman untuk terus berada di jalan yang betul yakni jalan yang Allah redhai.. rasenye sampai sini saje untuk post kali ini..insyaallah kalau aku ade mase lapang, aku akan update lagi..

No comments:

Post a Comment