Thursday 8 November 2012

kesedihan ini


Betullah orang kate lelaki ni memang lebihkan kawan, 
walaupun die cakap hati die milik kite,
 tapi kawan tetap yang paling penting… 
kawan mesti di utamakan…
saat ini, hati aku benar-benar sedih.. 
sedih bile ape yang aku inginkan dari die,
die tak bagi respon yang aku ingin kan.. 
aku rase diri aku ni seperti tak de erti kt die…
kenape? 
Nape die sanggup buat aku cmni? 
Ape mksud sayang yang selalu die ucapkan kat aku..
aku benar-benar terkilan dengan sikap die..
selame ni aku tak pernah minta macam-macam, 
salah ke aku??
 Aku ade hati dan perasaan.
kalau die betul2 sayang aku, 
die takkan sanggup buat aku macam ni.. 
sedih sangat2..da lame aku tak kluar dengan die..
da lame aku tak jumpe die,
 last aku jumpe die pn cume dalam beberapa minit je..
 selame ni aku cube faham diri die, 
tapi nape die tak pernah tau ape keinginan aku..
 kadang-kadang tu bile aku tengok pesangan lain tengah bahagia, 
aku terfikir, nape aku tak dapat nak rase kebahagiaan tu..
 aku tengok orang lain,
walaupon dorang study jauh2 dorang still ade mase tuk orang yang dorang sayang, 
tapi aku, jarak tak sampai pon 50 km,
tapi die tterlalu banyak alasan tuk bersama aku…
 memang selama ni aku ngalah dengan die, 
sebab bile aku tanye bile bole jumpe pon da bole jadi gaduh, 
dan aku mesti akan dipersalahkan.. 
sampai satu mase tu aku juz cakap yang aku rindu pun da kene dengan die… 
aku rase sume pasangan akan ade keinginan tuk abiskan mase bersama pasangannye.. 
tapi kenape die tak macam tu??? 
Dulu die tak macam ni pun.. 
bile aku cakap die da berubah, 
die akan cakap aku tak terime diri die seadanye… 
tapi memang jelas die da berubah..
 betul orang cakap manusia ni hanya nampak ape yang kat depan dorang,
 dorang tak Nampak pe yang dorg ade.
dan dorang baru akan sedar pentingnye orang yg die ade bile orang tu da pergi tinggalkan die…
 dulu mase kitorang baru bersama,
 die terlalu banyak mase untuk aku,
 tapi sekarang die da terlalu susah tuk bagi mase die tuk aku.. 
tak pe la, mungkin die akan sedar perkara ni bile aku da pergi tinggalkan dunia ni tuk selamanye.. 
mase tu nanti aku harap die akan carik penganti aku dan akan selalu ade di sisi pasangan die tuk buat pasangan die bahagia…

No comments:

Post a Comment