Saturday 13 October 2012

kejujuran harus bertempat

hari ni aku belajar sesuatu yang baru, iaitu kejujuran.. 
selama ni aku juz anggap kejujuran tu penting dalam setiap perhibungan, 
then hari ni, baru aku tau, walaupon kejujuran tu penting 
but still perlukan mase ngan tempat yang sesuai..
pengajaran yang sangat bermakna bagi aku,
and i will remember it until end of my life.. 
bende ni jadi memang salah aku, 
aku akui sendiri tapi aku buat pon atas sebab2 tertentu..
okey, kisahnye bermula  baru je beberapa jam yang lalu
mule2 aku text my friends tuk tye beberape soklan,
then tetibe terlintas nk amek tau pasal my love,
then kwn aku yg jujur ni pun cite la..
after that, aku pn terfikir tuk plan nk jumpe ngn
 my love ni tnpe die tau pape..
aku pon aturla strategi n mase tu memang berniat xnk sampai die tau..
pstu die text aku tye aku,aku sje je la tye u kt ne ni? 
bole lak die cakap die ad kt kampus die, 
hurmm,aku bt xtau je la, sbb terpikir mybe die nk bt surprise kt aku kn..
yla, mase tu die xtau pn yg ni sume plan aku..
aku pn mase tu mmg xterfikir pn nk bg die tau psl plan aq tu..
okey, da jumpe xsampai seminit tetibe kami terpisah di tengah jalan..kwn aku yg sorg ni jenis xpaham g tarik aku..pstu call je my love die ckp da nk balik...
seriously mase tu memang ase sedih yang teramat sngt..
aku mule rase bersalah dengan die sebab tak bagi tau prkara yg sebenar,
then,xpasal2 aku kene marah..
sudah, tu la nk jujur sangat kn, ambek ko..
naseb ko la kn...
kirenye malam ni je da 3 kali aku buat die marah kat aku,,
and 2 kali sebab aku ni terlalu jujur..
tu la org cakap, jujur salah,xjujur pon salah..
tapi still ase happy walaupn da kene mara, 
aku still dapat nampak die senyum..
sangat2 rindukan senyuman die...
 lepas ni aku akan berhati2 dalam buat sesuatu perkara tu..
tak sangup la aku kene marah...
sebab tu la bnde yg paling aku tak suke..
aku harap aku still dapat jumpe die dalam mase yg terdekat ni 
sebab rindu aku kat die da sampai tahap maxima da ni...
aku harap tuhan panjangkan jodoh kami berdua..
and lastly, terima kasih mohd hamka 
sebab sudi maafkan budak comel macam saye ni..

No comments:

Post a Comment