Tuesday 3 December 2013

Sebelom ni aku terlalu taksub dengan kisah cinta aku dengan si dia. Siapa sangka takdir tuhan dah pun pisah kan kami. Ramai yang tanye kenape aku dan die putuskan hubungan, jawapan yang boleh aku bagi cuma tuhan tak izinkan aku bersama die. Buktinya lepas aku buat keputusan tuk tinggalkan die, hati aku rasa tenang, aku bersyukur sebab tuhan bagi aku petunjuk. 

after lebih kurang 4 or 5 bulan aku mula kerja kt bukit gambang waterpark, rezeki aku dapat bahagian kitchen. Aku tak tahu aku rase senang sangat dengan seorng bro ni.. Sepanjang masa aku keje, die selalu buat aku tersenyum. Dia memang happy go lucky. Tapi dalam mase yang sama die tak nak orang nampak yang die tengah ad problem. Aku tak tahu kenapa senang sangt aku percaya kat die. Tapi, tiap kali aku ade masalah, mesti die akan jadi pendengar setia, die akan sentiasa ade dengan aku.. hati aku tertarik dengan sikap die. tapi mase tu aku memang tak mengharap ape2 pon sebab aku tahu ade orang suke kat die. Dia pernah bagi tau aku yang die memang ade suke kat seseorang, tapi die takut nak bagi tau. 

When he said like that, i just thinking maybe i cant got him. Mase tu aku hanya berserah pade tuhan, aku tahu mase tu aku sunyi sebab tu aku keliru dengan perasaan aku. lepas lebih kurang sebulan aku kenal die, tanpa aku sangka yang die pun ade simpan hati dekat aku. when i ask him, why he like me, he just said that tuhan da temukan awak dengan sy..so suwet., n i love it..

perbezaan aku dengan die, die hanya seorang insan yang telah lama terkandas dari landasan islam dan sedang cuba tuk kembali, tapi aku, tetap macam ni. telah lama kenal islam dan berusaha untuk lebih mendekatinya..i was surprise when he said that he want married me, and he want me to help him.  " tolong saya tuk ubah cara hidup sy, dekatkan saya dengan islam." . memang aku teruja.but i was affraid. takat kalau aku tak mampu tuk tolong die..

i was thinking thatmybe ni ujian tuhan untuk aku, "Tuhan tidak akan menguji hambanya jika hambanya tidak mampu untuk menghadapinya". i know that.. and now time to prepare to be good wife. 

sekiranya aku adalah pengganti rusuk kiri die, aku harap aku boleh jadi yang terbaik. jangan sesekali parsoalkan kenapa aku terima die dalam hidup aku.. sebab aku percaya setiap yang terjadi pasti ade hikmahnye. aku sayang die kerana Allah. dan aku yakin ini jalan yang terbaik untuk aku.

No comments:

Post a Comment